Tuesday 23 August 2011

Ohai! Nama saya Ramli.

Aku Ramli. Pendiam. 25 tahun. Tak ada kelulusan dari mana-mana universiti.

Aku tak berapa suka hidup aku. Banyak sebab. Antaranya ialah hidup aku ni bukan hidup aku. Hidup aku ini adalah kehidupan ibu bapa aku sebenarnya. Dari kecil mereka dah susun atur kehidupan aku.

Rasa macam gampang.

Sekarang aku bekerja di syarikat milik bapa aku. Gaji memang lumayan. Tapi aku benci akan kerja itu.

Kamu mungkin rasa jadi 'anak bos' ni macam rockstar.

Kamu salah.

Kamu bayangkanlah, kamu anak bos di sebuah syarikat pengeluar sirap.

Dan nama kamu Ramli.

Seumur hidup kamu orang panggil kamu Ramli Sirap.

Rockstar apa ke bendanya tu?

Kalau syarikat bapa aku ni pengeluar sarip dan bukan sirap, barulah rockstar.

14 comments:

  1. HAHAHAHAHAHAHAHAHAH rock juge la tuh kehkehkeh

    ReplyDelete
  2. Dear Jeb,

    kenapa engkau menukar blog?

    ReplyDelete
  3. Ler...baru nak start rasa simpati...

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. oke la tuhh,..ramli sirap,..kang glemer plak kalo ramli sarip,.haha

    ReplyDelete
  6. haha taktau apa la motif jebon, tapi apa2 je yg dia post memang best :P

    ReplyDelete
  7. erm, kau translatekanlah jadi mat saleh. baru bunyi rockstar doe.

    ReplyDelete
  8. Nice blog :)
    salam kenal sobat :)
    bagi - bagi motivasi
    semoga bisa jadi semangat
    Senyuman adalah sedekah yang indah, karena dengan sedekah senyuman, manusia takkan pernah merasa berhutang apa-apa dan tak kan membuat orang lain merasa terhina
    ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

    ReplyDelete